Aktualności, Rodzaje szkoleń, Szkolenia

Szkolenia stacjonarne wciąż najpopularniejsze

szkolenie stacjonarne

Polscy przedsiębiorcy są bardzo przywiązani do szkoleń przeprowadzanych w siedzibie firmy lub na sali wykładowej. Zwolenników e-learningu przybywa, ale jak na razie to niewielka grupa firm. Najczęściej pracownicy uczą się online marketingu, zarządzania i oprogramowania Microsoft.

ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group sprawdził, jak wygląda popularność szkoleń w postaci e-learningowej w polskich firmach. Jak wynika z badania pracodawcy wciąż wolą organizować szkolenia stacjonarne – aż 71 proc. firm decyduje się na tę tradycyjną formę zdobywania wiedzy. Wielu przedsiębiorców uważa, że szkolenia, w których grupa osób spotyka się w jednym miejscu, by wysłuchać wykładu lub wziąć udział w zajęciach praktycznych są bardziej efektowne niż te prowadzone przez sieć.

Szkolenia na żywo

Może to wynikać z faktu, iż pracodawca wysyłając podwładnego na kurs, ma pewność, że pracownik odbędzie szkolenie. Dla tradycjonalistów ważny jest kontakt z żywą osobą, której można zadać pytanie. Kursy online natomiast są bezosobowe i mało przystępne. Jest to błędne myślenie, ponieważ szkolenia online wymagają zazwyczaj od uczestnika aktywnego włączenia się w rozwiązywanie problemów. Wysłanie pracownika na szkolenie stacjonarne nie zawsze oznacza, iż uczestnik w skupieniu będzie chłonął wiedzę. Nie zmienia to faktu, że szkolenia na żywo również mają wiele zalet: pozwalają porozmawiać z innymi osobami, wymienić się doświadczeniami.

Wygodny e-learning

Według danych Onex Group tylko 15 proc. polskich firm korzysta z oferty e-learningowej. Taki sposób rozwoju pracowników zyskuje na popularności, ponieważ jest doceniany przez samych uczestników. Jako największe zalety platform e-learningowych respondenci podawali wygodę takiego rozwiązania. 60 proc. badanych wskazało na brak konieczności opuszczania miejsca pracy. Więcej niż co drugi pracownik podawał możliwość podjęcia nauki w dowolnym momencie.

Najczęściej podejmowanymi kursami online są szkolenia związane z marketingiem (52 proc.), zarządzaniem i księgowością (po 23 proc.) oraz z obsługi aplikacji i oprogramowania Microsoft (20 proc.). Dla pracodawcy szkolenia online wiążą się przede wszystkim z dużą oszczędnością. Pracownik nie musi wyjeżdżać z biura, czy z miasta. Może odbyć szkolenie w każdym momencie, np. gdy akurat nie ma zleceń lub nawet ukończyć je na spokojnie we własnym domu. Jednak w pewnych aspektach, zwłaszcza w przypadku kompetencji miękkich, szkolenia stacjonarne będą wciąż częściej wybierane.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>