Aktualności, Certyfikaty

Cyfrowy wyścig zbrojeń marketingowych

Dzisiaj świat wirtualny jest już częścią świata rzeczywistego. Nic nie może istnieć bez swojej reprezentacji w internecie. Dlatego nową podstawą marketingu stały się działania właśnie w tej sferze, czyli e-marketing. Wciąż powstaje wiele nowych narzędzi, a te już istniejące są coraz bardziej udoskonalane. By mieć pewność, że jest się na bieżąco w tak intensywnie rozwijającej się branży, warto skorzystać z certyfikacji, która będzie najlepszym potwierdzeniem umiejętności. Służy do tego DIMAQ (Digital Marketing Qualifications).

Naturalny świat wirtualny

Wszyscy codziennie spędzamy dużo czasu w sieci. Czy będzie to przewijanie feedu na Facebooku, czy spersonalizowane reklamy poprzez śledzące nas cookies – jesteśmy bombardowani coraz to większą ilością treści e-marketingowych. Przewaga digitalu nad klasycznymi kanałami jest taka, że pozwala budować znacznie bliższą więź z potencjalnymi klientami, ponieważ towarzyszymy im na każdym kroku. A wraz z powiększającą się grupą społeczną digital natives (ang. cyfrowo natywnych) kampanie omijające ten kanał nie mają najmniejszego sensu z biznesowego punktu widzenia.

Marketingowiec bez “e” na początku

Skoro internet staje się najbardziej naturalnym kanałem informacyjnym, to oczywistością jest, że większość marketingowców musi działać online. Wciąż jednak istnieją agencje marketingowe, które nie posiadają odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. Co prawda można outsourcować takie zadania, jednak nie tylko generuje to dodatkowe koszty, ale stwarza (ciągle rosnącą) barierę komunikacyjną pomiędzy takimi dwoma podmiotami. Trudno jest zdefiniować dokładnie swoje potrzeby, a potem ocenić wyniki, jeśli nie zna się danej branży. Dlatego każda agencja marketingowa powinna mieć chociaż jednego specjalistę do spraw e-marketingu, który może nadzorować taki dialog. Ale jak zatrudnić odpowiedniego specjalistę, jeśli nie ma się pojęcia o tym, co powinien umieć?

Certyfikacja e-marketingu

W celu ustalenia dobrych praktyk i standardów w e-marketingu wprowadzono certyfikat DIMAQ. Jest on wystawiany przez IAB (Interactive Advertising Bureau) Polska. Organizacja ta zajmuje się kreowaniem nowych metod, rozpowszechnianiem już istniejących i wyznaczaniem standardów na tym rynku. Certyfikat DIMAQ ma ogromną wartość zarówno dla specjalistów i pracodawców. Ci pierwsi mają szansę pokazać, że są odpowiednio przygotowani do pracy i że warto im zaufać. Firmy natomiast zyskują bardzo konkretny sposób oceny kompetencji poszczególnych kandydatów.

Człowiek uczy się całe życie

Istotną cechą tego certyfikatu jest jego dwuletnia ważność. Po tym czasie należy podejść do egzaminu ponownie i uzyskać co najmniej 75% punktów, by ponownie uzyskać certyfikat. Ciekawą alternatywą wprowadzoną przez IAB jest szansa na podtrzymanie jego ważności poprzez uzyskanie 100 punktów świadczących o samodoskonaleniu zawodowym. Punkty te można uzyskać poprzez uczestnictwo w różnych szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Ponieważ wiele z tych wydarzeń ma wysokie wpisowe, to IAB stara się wprowadzać zniżki dla posiadaczy certyfikatu, aby łatwiej się mogli rozwijać.

Każdy produkt, czy usługa wymaga aktualnie propagowania w internecie. Dlatego każdy zespół marketingowy potrzebuje stałego poszerzania kompetencji. Sytuacja jest znacznie ułatwiona dzięki istnieniu certyfikatu DIMAQ. Pozwala on też na łatwiejsze kontakty na linii specjalista-pracodawca.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>