Artykuły

Metoda szkoleniowa Blended Learning

Metoda szkoleniowa Blended LearningMetoda szkolenia Blended Learning nie doczekała się jeszcze oficjalnej polskiej definicji, ale od jakiegoś czasu jest obecna na rynku edukacyjnym w naszym kraju. W wielkim skrócie – polega ona na łączeniu (a raczej mieszaniu z ang. „blended”) tradycyjnego szkolenia w bezpośrednim kontakcie z trenerem z zadaniami realizowanymi zdalnie przy pomocy komputera.

Główną zaletą blended learning jest duża elastyczność tej metody jeśli chodzi o zdobywanie wiedzy bez rezygnacji jednocześnie z trenera, który motywuje do nauki. Na szkoleniu tradycyjnym kursanci są angażowani bezpośrednio w różne zadania przydzielane przez trenera prowadzącego. Równolegle uczestnicy szkolenia mogą jednak korzystać z materiałów szkoleniowych umieszczonych w sieci, do których mają stały dostęp. To oszczędza czas (sami decydujemy, kiedy chcemy się uczyć) i zdecydowanie zwiększa wygodę prowadzonych szkoleń. Co więcej – wielu naukowców prowadzących badania nad metodą blended learning zgodnie twierdzi, że przynosi ona bardzo dobre wyniki w nauce.

O powyższym może świadczyć fakt, że w Stanach Zjednoczonych blended learning staje się podstawową metodą szkoleniową stosowaną w tamtejszym szkolnictwie wyższym. Szacunkowe dane mówią o 93% wszystkich wykładowców na uniwersytetach, któzy stosują tę metodę na swoich uczelniach.

Co ciekawe metoda blended learning nie doczekała się dokładnej specyfikacji odnośnie proporcji „mieszania” metod nauczania, które w niej występują. Stworzenie takiej instrukcji do tej metody szkoleniowej może być prawdziwym wyzwaniem, bo w zależności od charakteru kursu, potrzeb kursantów, a nawet indywidualnych preferencji trenera proporcje mogą być bardzo różne i są dobierane bardzo indywidualnie.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>