Aktualności, Baza wiedzy

Szkolenia – jak wybrać te dobre?

Szkolenia

Pracownicy coraz częściej oprócz godziwej płacy szukają u potencjalnego pracodawcy różnych świadczeń pozapłacowych. Jednym z najbardziej pożądanych jest właściwie przygotowana oferta szkoleń zawodowych, które pozwolą mu doskonalić swoje umiejętności i poszerzać kompetencje. Większość pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że szkolenia nie tylko podnoszą wydajność firmy, ale korzystnie wpływają również na jej wizerunek. Właściciele i kadra menadżerska muszą przy tym pamiętać, że zwykle pozytywny wpływ szkoleń nie jest widoczny od razu. Dobrze jest więc uzbroić się w cierpliwość i nie wykonywać gwałtownych ruchów.

Jak odpowiednio wybrać szkolenie? Pierwszym krokiem jest wybranie z bogatej oferty tych, które prowadzone są przez profesjonalistów posiadających zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. Niestety, fundusze unijne, które spowodowały znaczny rozwój rynku doskonalenia zawodowego, sprawiły również, że pojawiło się sporo firm, których oferta nigdy nie powinna znaleźć się na rynku. Dobrze jest więc zasięgnąć języka i dowiedzieć się, kto ma dobrą opinię i z których szkoleń zadowoleni byli ich uczestnicy. Jedną z podstawowych cech dobrego szkolenia jest jego interaktywność. Dobrze, jeśli prowadzący zmusza kursantów do wysiłki i natychmiastowego aplikowania zdobytej wiedzy w różnych ćwiczeniach. W ten sposób nie tylko sprawdza ich na bieżąco, ale pomaga w zapamiętaniu nowych informacji. W przypadku, gdy szkolenie polega głównie na wykładzie, lepiej od razu poszukać innej oferty. Warto również dowiedzieć się, jaka jest dostępność prowadzącego w czasie i po zakończeniu kursu. Dobrze przeprowadzone szkolenie to bowiem takie, które oprócz praktycznej wiedzy rodzi w głowach uczestników liczne pytania. Muszą oni mieć możliwość zwrócenia się do prowadzącego osobiście, mailowo lub telefonicznie.

Przygotowując ofertę szkoleń pracodawcy powinni również pamiętać, że oprócz doskonalenia kompetencji twardych, powinien on również zadbać o rozwój umiejętności pracy w zespole, tolerancji czy umiejętności dzielenia się informacjami. Te przydadzą się nie tylko w firmie, ale również życiu prywatnym. Często ich wykształcenie w tajemniczy wręcz sposób powoduje wzrost produktywności w firmie.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>