Aktualności, Szkolenia biznesowe

Symulacja zamiast szkolenia. Zalety gier szkoleniowych

gry symulacyjne

Symulacyjne gry szkoleniowe stają się coraz bardziej zaawansowane, obejmują różne aspekty działalności firm i organizacji. Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii wirtualny świat szkolenia staje się coraz bliższy rzeczywistości.

gry symulacyjneGry komputerowe od dawna przestały być traktowane jak płytka rozrywka nastolatków. Współczesne produkcje mają coraz bardziej zaawansowane scenariusze, dopracowane do perfekcji grafiki i oprogramowanie jak najlepiej oddające rzeczywistość. W tym samym kierunku podążają twórcy symulacyjnych gier szkoleniowych.

Tego nie wyniesiesz ze zwykłego szkolenia

Największą zaletą gier szkoleniowych jest ich praktyczny wymiar. Twórcy starają się dostarczyć firmie scenariusz gry, który odpowiada możliwym do zaistnienia sytuacjom. W ten sposób pracownik może w warunkach testowych przygotować się na prawdziwe zadania. W wirtualnej rzeczywistości może spotkać klientów, partnerów biznesowych, z którymi musi wejść w interakcję. Uczestnik szkolenia może sprawdzić, jaki efekt wywołają jego decyzje. Dzięki temu będzie potrafił w prawdziwym życiu przewidzieć pewne sytuacje i odpowiednio zareagować. Właśnie uzyskiwanie reakcji zwrotnej na podejmowane decyzje sprawia, że gry symulacyjne są bardziej wartościowe od zwykłego wykładu.

W trakcie wykonywania kolejnych zadań można liczyć na pomoc ekspertów i komentarz do ćwiczeń, więc pracownik przyswaja również wiedzę, a nie wykonuje tylko zadań metodą prób i błędów. Na koniec program sporządza raport, który stanowi podsumowanie dokonań i pozwala pracownikowi przyjrzeć się, co zrobił dobrze, a co należałoby poprawić.

Dla szefa, managera i podwładnego

Oferta twórców gier szkoleniowych jest kierowana zarówno do szeregowych pracowników, jak i kadry zarządzającej wyższego szczebla. Według twórców gier symulacyjnych dla firm, fundacji i organizacji publicznych ze start-upu Skillgen, największą popularnością cieszą się programy odtwarzające kontakt z klientem w celach sprzedażowych. Dla kadry zarządzającej stworzono gry, w których należy rozwiązać nerwowe i konfliktowe problemy. Żadne szkolenie nie dałoby możliwości przećwiczenia reagowania na takie sytuacje.

Przejście jednego scenariusza trwa ok. od 30 do 40 minut. Udział w szkoleniu obejmuje jednak rozegranie kilku sesji, co pozwala ugruntować zdobyte umiejętności i sprawdzić, jakie skutki wywołają inne decyzje. Kilkukrotne podejście do gry pozwala pracownikom oswoić się z wirtualnym światem i sterowaniem postacią.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>