Aktualności, Artykuły

Siła tkwi w rozwoju. Dlaczego warto nieustannie szkolić pracowników?

Czy warto szkolić pracowników nawet wtedy, gdy wydaje się, że aktualnie wszyscy pracownicy mają potrzebne kompetencje? Czy szkolenia zawsze są niezbędne? Odpowiedź może nie być oczywista. Z jednej bowiem strony, wysyłanie pracowników na szkolenia wiąże się z dużymi wydatkami, z drugiej jednak – pomaga to w zbudowaniu trwałej i spójnej struktury organizacyjnej.

Rozwój podstawą satysfakcji

Zaspokajanie potrzeby rozwoju jest jednym z trzech najważniejszych “filarów” mających wpływ na satysfakcję pracowników. Prócz tego, istotna jest także wysokość wynagrodzenia oraz kwestie związane z indywidualną sytuacją danego pracownika. Dlaczego jednak wspomniany rozwój stawiamy tak wysoko na piedestale? To proste! Ktoś, kto w pracy nie ma perspektyw ani wyzwań, narażony jest na szybsze wypalenie zawodowe, a przez to zaniedbywanie lub “niechlujne” wykonywanie swoich zadań. Nawet więc, jeśli pracownik wydaje się być u szczytu swoich kompetencji, to zawsze przyda się mu szkolenie – po to, by zainspirować go do działania i obudzić w nim chęć zdobywania wiedzy. Zawsze przecież istnieją obszary, w których chcielibyśmy być jeszcze lepsi.

Wyzwanie napędza chęci

Pracownik z perspektywą rozwoju to zmotywowany pracownik. A jeśli cały zespół ma energię i chęci do pracy, to możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces! Warto więc wysyłać swoich pracowników na szkolenia zgodne z ich zainteresowaniami oraz stanowiskiem, które obejmują. Dzięki temu zbudujemy silną organizację, przy okazji poprawiając swój wizerunek jako pracodawcy. Warto jednak pamiętać, żeby satysfakcja pracowników była pełna, muszą być spełnione także inne warunki, m.in. pensja odpowiadająca kompetencjom i wysiłkowi wkładanemu w pracę. Żadne, nawet najwyższe wynagrodzenie nie zastąpi jednak perspektywy stałego rozwoju. Co jeszcze bardziej istotne, pracownik, który będąc zatrudniony w naszej firmie, ma perspektywy stałego rozwoju i ciągłych wyzwań, prawdopodobnie dwa razy zastanowi się, zanim porzuci zatrudnienie.

Odpowiedź na pytanie “czy warto nieustannie szkolić pracowników” może być więc tylko jedna – zdecydowanie TAK. Należy jedynie pamiętać, by szkolenia nie były przypadkowe, lecz dopasowane do indywidualnych potrzeb i wymagań podwładnych.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>