Aktualności

Kwitnący biznes? Tylko w towarzystwie szkoleń

Dla pokolenia Y, czyli ludzi wchodzących dopiero na rynek pracy, ogromne znaczenie ma możliwość rozwoju swoich kompetencji. I rzeczywiście, czasy się zmieniły, a dziś nie wystarczy już stale wykonywać tych samych zadań, obejmując jedno stanowisko przez kilkanaście lat. O tym, jak wielkie znaczenie ma zdobywanie nowych umiejętności świadczy też fakt, że według badań, 65% dzieci rozpoczynających dziś edukację, kiedyś będzie pracowało w zawodach, które jeszcze nie istnieją. W miarę upływu lat, szkolenia pracowników będą więc tylko zyskiwać na znaczeniu.

Na fali kompetencji

Według raportu Accenture, aż 95% pracowników z całego świata zdaje sobie sprawę, że nowe kompetencje są niezbędne do utrzymania się na rynku pracy. Czy jednak wszyscy pracodawcy zapewniają swoim podwładnym stały dostęp do szkoleń, umożliwiając im nieustanny rozwój? Jak wynika z badań ośrodka Mercer na pracodawcach, 70% organizacji przyznaje, że ich menedżerowie rozmawiają z pracownikami na temat nieszablonowych dróg rozwoju. Niestety, z punktu widzenia zatrudnionych, takie rozmowy wcale nie odbywają się tak często (potwierdziło je tylko 56% badanych). Trudno określić, skąd ten rozstrzał, ważne jest jednak to, że szkolenia i kursy rzeczywiście są niezbędne dla rozwoju pracowników. To niemal tak jak w biblijnej przypowieści z talentami: kto ich nie mnoży, dostaje karę. A jest nią trudność w odnalezieniu się na dzisiejszym rynku pracy.

Kierunek na motywację

Szkolenia pełnią dziś także ważną funkcję motywacyjną. W dynamicznie zmieniających się warunkach na rynku pracy można bowiem zaobserwować rosnące znaczenie dodatków pozapłacowych (czyli tzw. benefitów). Jednym z nich są właśnie dofinansowania do szkoleń dla pracowników. Gdy szkolenia te są faktycznie dopasowane do potrzeb firmy oraz podwładnych, okazuje się, że następuje bardzo szybki zwrot inwestycji w postaci zwiększenia efektywności pracy. A to dla pracodawcy nieoceniona wartość, bo przecież sprawny i kompetentny pracownik stanowi prawdziwą podwalinę dla biznesu. Szkolenia mają ogromne znaczenie szczególnie dla przedstawicieli pokolenia Y, czyli tego, które wchodzi dopiero na rynek pracy. Według badań przeprowadzonych wśród ponad 18 tys. osób na świecie przez Universum Global, aż połowa respondentów z generacji Y wskazuje, że ich największa obawa dotycząca pracy wiąże się właśnie z brakiem możliwości rozwoju. To dla pracodawców niezwykle cenny drogowskaz.

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>