Aktualności, Wydarzenia

Jak przygotować się na wejście Futersów na rynek pracy

Generacja Z, czyli pokolenie najmłodszych Polaków, niedługo wchodzić będzie na rynek pracy. Aktualnie przedstawiciele tej generacji są na etapie planowania swojej ścieżki zawodowej. Jako że o pracowników coraz trudniej (aż 60% średnich oraz dużych firm ma problemy ze znalezieniem kandydatów do pracy), przedstawiciele pokolenia Z, czyli Futersi, stali się swojego rodzaju celem badawczym. Pracodawcy starają się bowiem dowiedzieć o nich jak najwięcej, aby skutecznie do nich dotrzeć w przyszłości. W związku z tym grupa Absolvent postanowiła zorganizować wydarzenie Futu Planners skierowane do licealistów, studentów i pracodawców, które poruszy kwestię edukacji oraz przyszłej pracy najmłodszego pokolenia.

Według International Business Report firmy Grant Thornton odsetek firm, które mają problem ze znalezieniem pracownika, w ciągu kwartału w roku 2017 wzrósł aż o 14%. Niepocieszająca jest również prognoza, iż do roku 2020 spadnie ilość osób zdolnych do pracy o 2,5%, a do roku 2030 o 6,2%. Największy spadek będzie wśród grupy pracowników, którzy są skłonni dla pracy zmienić miejsce zamieszkania bądź się przekwalifikować. Postępujący deficyt kadr oraz zwiększona rotacja pracowników już dziś negatywnie wpływają na funkcjonowanie wielu firm. Sytuacji nie ułatwia również system edukacji, który nie nadąża za zmianami, co za tym idzie nie przygotowuje należycie absolwentów do podjęcia pracy.

Ratunkiem dla wielu pracodawców może okazać się zmiana w prawie, która od września tego roku umożliwi podjęcie pracy już 15-latkom. Rekrutacja takich osób wyglądać będzie musiała zgoła inaczej niż przedstawicieli starszych pokoleń, co oczywiście stanowi wyzwanie dla specjalistów ds. HR.  Futersi zdecydowanie różnią się bowiem od swoich poprzedników. Generacja ta jako pierwsza wychowywana była od samego początku w świecie cyfrowym. Z tego względu w kompletnie inny sposób podchodzić będzie zarówno do pracodawcy, jak i do pracowniczych obowiązków. Już dziś da się stwierdzić, że główną wartość stanowi dla nich samorealizacja oraz dobra atmosfera w pracy. Cenią pracodawców, którzy udzielają się społecznie i dają swoich pracownikom swobodę i elastyczność w wykonywaniu zadań. Przewiduje się, iż proces rekrutacyjny Futersów będzie musiał być przeprowadzany na stopie bardziej przyjacielskiej.

Rady dla przyszłych pracodawców będzie można usłyszeć już 14 czerwca 2018 r. na PGE Narodowym w Warszawie, na Futu Planners. Wydarzenie ma także pomóc uczniom oraz absolwentom w zaplanowaniu ścieżki kariery. Pracodawców ma wesprzeć z kolei w rekrutacji nowych pracowników i zbudować wśród nich pozytywny wizerunek.

 

You Might Also Like

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>